Studiul de fezabilitate pentru construcţia tunelui pe sub Dunăre, puternic supraevaluat

Autorităţile locale pregătesc un nou atentat la buzunarele gălăţenilor. După ce am plătit dublu sarea pentru deszăpezire sau de câteva ori mai mult pentru concerte la tot felul de sărbători, avem acum toate şansele să intrăm în Cartea Recordurilor pentru cel mai scump studiu de fezabilitate din lume pentru un tunel.

Autorităţile locale şi-au propus să dea 12.4 milioane de euro (10 milioane fără TVA) pentru încredinţarea studiului de fezabilitate pentru subtraversarea Dunării. Documentul este puternic supraevaluat având în vedere următoarele:

– Studiul de fezabilitatea realizat în 2011 pentru finanţarea podului peste Dunăre, la Brăila, a costat doar 200.000 de euro, de 60 de ori mai puţin decât intenţionează să cheltuie autorităţile gălăţene. În cazul vecinilor noştri, banii nici măcar nu au fost daţi din buzunarul brăilenilor, ci au fost obţinuţi printr-un împrumut nerambursabil de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). La aceste costuri s-au mai adăugat ulterior 250.000 de euro pentru studii geodezice şi hidrotehnice;

– Autorităţile locale gălăţene susţin că tunelul va fi realizat prin accesarea de fonduri europene. În acest caz, nu sunt acceptate cheltuieli pentru realizarea studiilor de fezabilitate mai mari de 3% din valoarea totală a investiţiei, în cazul investiţiilor mici. Pentru cele mari, cheltuielile privind realizarea studiilor de fezabilitate este de maxim 1,5%. În condiţiile existenţei un studiu de prefezabilitate prin care se estimează un cost de  220 de milioane de euro, rezultă că valoarea maximă ce poate fi supusă licitaţiei este de 3,3 mil euro.
Şi costul estimat  prin studiul de prefezabilitate pentru subtraversare este supraevauat, având în vedere ca, prin studiul de fezabilitate realizat la Brăila de BERD costul podului peste Dunăre este de 120 milioane de euro (un  pod principal de 1.520 m şi 2 viaducte la Brăila şi Tulcea de 600 m şi respectiv 420 m).  Ori, este cunoscut faptul că realizarea unui tunel (subtraversare) are un cost mult mai mic decât realizarea unui pod.

Susţinem orice proiect ajută la dezvoltarea oraşului şi a zonei, dar nu susţinem jefuirea banului public.

Anunțuri

2 gânduri despre „Studiul de fezabilitate pentru construcţia tunelui pe sub Dunăre, puternic supraevaluat

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s