Problema de 7 milioane de dolari, cu o singură soluţie

De câteva zile, „Viaţa liberă” a abordat una dintre cele mai spinoase probleme ale Galaţiului: garajele. Îi felicit pentru demersul jurnalistic. La nivel administrativ, am abordat încă de acum doi ani problema. Am dărâmat câteva zeci de garaje (şi chioşcuri), acolo unde acest lucru s-a putut face uşor.

Ce mi-a lipsit pentru a duce totul la bun sfârşit? Un Plan Urbanistic General. Acum, el este aproape de final şi prevede deja zonele unde vor putea fi dărâmate bateriile de garaje.

În Galaţi, din cauza haosului din urbanism, s-au constuit imediat după 1990 nu mai puţin de 7.000 de garaje, care ocupă 16 hectare de teren intravilan. De când mă ocup de urbanism, s-a stopat construcţia lor, a chioşcurilor şi a extinderilor la parter de blocuri. Puţinele excepţii, numărabile pe deget, sunt ilegale şi în procedură de desfiinţare.

Acum avem înmatriculate în Galaţi peste 80.000 de maşini. Toţi proprietarii ar trebui să aibă un loc de parcare, nu doar cei 7.000 de privilegiaţi (în paranteză fiind spus, nici eu nu am garaj şi parchez tot pe unde se poate).

Demolarea lor este, fără doar şi poate, singura soluţie iar cine din administraţie sau dintre candidaţii la primărie promite altceva, minte cu neruşinare.    Apare însă un impediment: demolarea unui garaj costă aproximativ 1.000 de dolari. Propriatarii nu vor plăti, cu siguranţă. Să-i obligăm în instanţă costă bani în plus. Şi presupune mult timp.

De unde scoatem 7 milioane de dolari, să dărâmăm garajele? Probabil, din parteneriate public – privat, prin concesionarea terenurilor către societăţi care să construiască şi să administreze parcările. Întrebări sunt multe, răspunsuri, puţine. Există în schimb o singură certitudine: garajele ţin de istorie. Şi în ea trebuie să rămână.

24 de gânduri despre „Problema de 7 milioane de dolari, cu o singură soluţie

  1. Va urmaresc cu mare interes si de data asta mi se pare oportun sa intervin.
    Nu stiu sa va ofer solutii salvatoare dar as vrea sa ma leg de un alt aspect. Acela al parcarii „pe unde se poate” asa cum v-ati exprimat dvs aici.
    M-am cam saturat de acest lucru specific tarii noastre. Se parcheaza pe trecerea de pietoni, se parcheaza pe trotuar, pe spatiul verde… Se parcheaza la intamplare fix in intersectii, se parcheaza pe aleea din fata blocului pe motiv ca se sta „5 minute”, se parcheaza oriunde!! Stiti ce e grav?? Ca eu nu mai am speranta de mai bine, din pacate. Nu cred ca voi trai occidental in viata asta (si-s relativ tanara). Explicatii?? Nu sunt spatii de parcare!
    Iar daca ma intrebati unde parchez eu va asigur ca niciodata, dar niciodata n-am pus avarie sa ma dau jos sa cumpar o paine de la coltul blocului!!
    Ceea ce vad eu potrivit pentru aceasta situatie sunt parcarile in parteneriat public-privat, cu plata cu ora sau abonamente pentru riverani iar celor care mai parcheaza aiurea sa le fie aplicate niste amenzi colosale!!! Dar asta chiar sa se intample cu adevarat!!! Si sa nu se tina cont de nr de la masina cu pricina. Va dati seama ca asta ar insemna si un oras mai „curat” si mai civilizat dar si niste venituri destul de insemnate la bugetul local?!

  2. Iar banii…s-ar putea strange din amenzile aplicate fara ezitare, fara negociere si caciuleala la nivel de politai-sofer 😀 Am o pozitie strategica, pe o strada cu sens unic unde evident ca se intra pe contrasens. Nu vreti sa stiti la ce nivel se duc negocierile si cat de des se trece cu vederea ca s-a facut o ilegalitate pe motiv ca „Haide, sefu’, ca m-am dus pana aici, cativa metri…ce naiba, oameni suntem!”
    Locuiesc intr-o zona unde se parcheaza frecvent pe trecerea de pietoni pe motiv ca „merg pana la chiosc sa iau ceva” iar politaiul de vis-a vis m-a privit stramb cand l-am rugat sa faca ceva in sensul asta si mi-a explicat ca nu-i treaba lui, trebuie sa vina altii de la alt departament…
    Numai din astea 2 zone de care v-am povestit cred ca s-ar strange cate 1000 euro lejer la cateva zile (2-3, nu mai multe). Si-ar mai fi ca doar Galatiul este destul de mare!

  3. O sa-mi permit , in cele ce urmeaza, sa-mi spun si eu punctul de vedere. Nu-mi place sa sofez. Nu am am masina si nu ma intereseaza sa-mi cumpar vreodata. Sunt pieton. Si nu am pe unde sa merg. In cartierul meu, masinile se parcheaza pe trotuarele inguste. Incerc sa merg pe strada pentru ca nu e loc. Nu o singura data mi s-a intamplat sa ma murdaresc – pentru ca am indraznit sa ma strecor printre automobile. Pe strada, soferii claxoneaza. Sa merg pe trotuar. Pe unde ?!
    Ce-ar trebui sa fac : sa-mi iau masina sau sa risc sa fiu accidentata ? De ceva vreme, spatiul verde din fata blocului a fost asfaltat, nu aveau loc masinile. Exista vreo solutie si pentru pietoni?

  4. felicitari pentru aceasta campanie,iar despre galateni ce sa spun…cred ca aveti toata sustinerea.
    trebuie schimbat ceva..asa nu se mai poate…parcari civilizate cum s-au realizat in alte orase.
    parteneriatul public-privat este singura solutie,dar ATENTIE cum se realizeaza sa nu sarim din lac in put.campania este totusi un inceput bun

  5. Gata, v-ati spalat pe maini foarte usor ! Nu sunt bani pentru demolare ! Daca s-ar aplica amenzi tuturor indisciplinatilor care parcheaza la intamplare, tot ati mai reusi sa demolati cateva garaje,macar asa. . .progresiv.
    Sa se plateasca parcarea in mai multe zone a le orasului, acolo unde interesul public este crescut, in parcarile din jurul blocurilor [acolo exista masini/rable, care zac de ani buni fara a fi miscate, iar nimeni nu intreaba nimic] sau daca nu, sa se ia masurile corespunzatoare [amedarea celor care parcheaza acolo unde nu este permis sau nu platesc parcarea] .
    Sau daca nu tot dispuneti de fonduri necesare acestei actiuni, si va intrebati de unde ati putea gasi fondurile necesare, va recomand sa-i intrebati pe cei care au ocupat scaunul de primar din 1990 si pana astazi, de ce au permis schimonosirea orasului in acest hal, prin acordarea autorizatiilor de contructie a garajelor si chiorscurilor oriunde si oricum.
    Unde se duc banii rezultati din impozitarea acestor constructii ?
    Nu spune nimeni sa le demolati pe toate din prima, dar apasand pedala de frana la un metru dupa ce ati plecat de pe loc, mi se pare o abordare putin cam tematoare declarand ca solutiile sunt putine.
    De ce nu solicitati si parerea altora daca tot suntem in criza de idei ?
    Parerea mea este ca exista multe solutii in privinta gospodaririi acestui oras, dar de la dorinta la putinta . . . . .
    Eu, unul,nu mai inteleg rolul acestei postari. A a a a, ca sa va justificati cumva poate.

    Cu stima,
    Un tanar galatean [si ca mine altii ,cu zecile de mii . . . tot din Galati]

  6. Stimate D-le Ciumacenco,sunt un cetatean care parchez pe unde apuc,ca si dvs.,mi-a fost zgariata masina,rupte oglinzile…si multe altele si inteleg necesitatea unui garaj.Dar,daca deschideti garajele din Galati,80% au muraturi,ateliere,diverse piese din relicvele lor de masini!In Italia am vazut ceva foarte interesant,o suprafata destul de mare pentru masinile din cartier,imprejmuita cu gard si camere de supraveghere,acolo orice cetatean plateste o suma modica(dar contribuie la buget),si are masina in siguranta,sunt multe spatii in Galati care sunt ocupate doar de „betoane”,sunt garaje care doar ocupa un spatiu,e pacat sa nu incercam sa ne adaptam si noi macar putin celor din afara!!!Nu vorbesc de parcari subterane,in parcare la „banci” se poate face lejer o parcare cu multe etaje sub pamant,iar deasupra un frumos teren de baschet,tenis sau orice activitate in aer liber!Asa se rezolva si problema locurilor de parcare in spatiul fierbinte al Galatiului:tribunal,banci,finante….se aduc si bani la buget!Sunt un cetatean ce imi iubesc orasul,multumesc ca mi-ati oferit oportunitatea de a-mi exprima parerea.

  7. Sa va spun si eu cate ceva despre garaje … In zona Tiglina 2, in spate la Orange pe terenul acela unde sunt o groaza de garaje, daca s-ar demola si s-ar face o parcare, chiar si privata, ar putea fi rezolvata problema parcarii pentru acea zona. Am parcat intr-o zi in fata unui garaj, pentru 5 sau 10 minute cat mi-ar fi luat sa platesc o factura si m-a apostrofat un domn ca el nu vrea sa piarda minute din viata inutil din cauza ca eu am parcat acolo ….. cu toate ca, de cate ori parchez „aiurea” las si numar de telefon la vedere .
    Un alt loc bun pentru o parcare cu capacitate destul de mare este in Micro 20 in zoma brutariei Hanta ….. unde s-ar putea parca sute de autoturisme daca s-ar demola acele garaje, unde vara de vara nu ai loc de fum de gratare si muzica .
    Pe Siderurgistilor, in spatele pizzeriei Isharo, sunt doua garaje amplasate in mijlocul parcarii care ocupa locul a cel putin patru autoturisme si cand am parcat in fata unei usi a sarit proprietarul lor ca ars ….. caci au un singur proprietar …. nu trebuie sa spun eu edililor orasului cum sa procedeze, dar in Galati sunt foarte multe firme de constructii potente financiar pentru care construirea de parcari nu ar fi o problema, demolarea garajelor nici atat …. sa li se concesioneze terenul pe care sa construiasca parcarile pe o perioada de 10 – 15 ani ca sa-si amortizeze investitia, sa se puna taxa pentru parcare, sa se puna si bariere care sa emita tichetul automat ca sa nu se mai imbogateasca unul si altul din cei care ar trebui sa emita tichete pentru parcare ….. si dupa perioada de concesionare aceste parcari sa treaca in proprietatea primariei iar firmele care le-au construit sa se ocupe de intretinerea lor.
    Spuneati ca demolarea unui garaj costă aproximativ 1.000 de dolari. Eu va spun altceva … luati mana de lucru de la ajutoare sociale, dati-le baroase in mana, luati containere de la Ecosal …. mie mi-au cerut aproximativ 100 euro pt deseuri din constructii, pret ce include containerul si golirea lui ….. si o rezolvati la mai putin de jumatate din pret …..

  8. Domnule viceprimar – inca – dumneata n-ai auzit ca orice constructie autorizata nu poate fi demolata decit in baza unei hotariri judecatoresti , definitiva si irevocabila? Mintiti lumea fara rost.
    Nu exista autorizatie provizorie in lege ,cum bat unii cimpii, exista notiunea de constructie provizorie. Nu-i totuna. Ti-o spune un jurist. Autorizatiile sunt la fel si daca vrei sa le desfiintezi nu ai decit un drum. Prin justitie. Nu incurajind campanii de presa , care sa-i isterizeze pe cei care n-au contra celor care au. Solutii, proiecte raspunsuri asta asteptam ,sa dovedesti ca cei ce te vorbesc de rau n-au dreptate. Spune-ne:
    – ce faci cu cei care au garaje de peste20 de ani ?. Ii arunci in strada sau le oferi o alternativa civilizata.
    – ce faci cu cei care stau acum in strada ? Ii lasi acolo si tragi doar linii cu var intre ei ?
    – daca faci complexe sub / supra etajate , cite blocuri de locuinte arondezi la unul, le faci cu boxe si dai chei posesorilor de parcari permanente , sau le lasi dea valma , imputite, neluminate si nepazite.
    – de unde iei banii, ca ce scriu astia cu amenzile lor sunt prostii.

    Ei Vezi ca mancarea asta nu-i pentru oricine

    • Aveti dreptate, nu poate fi demolata orice constructie autorizata dar garajele (constructii provizorii) nu se afla in situatia aceasta, ele avand autorizatie de constructie provizorie. Fiecare garaj are contract de inchiriere in baza autorizatiei, iar in contract exista un articol in care se specifica clar faptul ca, in caz de restructurare urbana (prin Plan de Urbanism in Detaliu sau Plan de Urbanism Zonal), fiecare proprietar este obligat sa elibereze terenul. Peste tot unde am declarat ca solutia contra lipsei locurilor de parcare este demolarea garajelor, am spus ca acest lucru trebuie facut conform unui plan urbanistic care sa ofere alternativa. Exista diverse solutii de finantare: parteneriat public-privat, bugetul local, fonduri europene, Guvern.

      • buna ziua,
        am si eu o propunere. incercati sa raspundeti si oamenilor care va incurajeaza in demersurile dv, oricat de greoaie, de incalcite de birocratie ar fi. pe aceia trebuie sa contati in principal in viitor si nu pe cei care inceraca sa va explice de ce nu se poate. ca nu s-a putut de vreo 40 de ani…

      • Sunt jurist de meserie ,iar doua dintre regulamentele de functionare ale Consiliului Local sunt lucrate cu aportul meu de cel putin 80% . Legea 215 cu toate modificarile ei ca si legislatiile ce reglementeaza domeniul public si privat al municipiului i-mi sunt familiare. asa ca hai sa discutam pe lege :
        – Colegul anterior are dreptate notiunnea de „autorizatie provizorie ” nu exista nici in dreptul comun nici in legile speciale. toate autorizatiile sunt la fel. le dai sau nu.
        – Chiar si dupa aparitia unui nou PUG cetatenii nu pot fi evacuati ori demolati fara sa li se ofere o alternativa corecta, bizuindu-ma aici pe acelasi Drept Comun desi se poate invoca si Constitutia. Desprindeti-va de obiceiul de a plati procese pierdute si daune interese din bani publici.
        – Ce scrieti dumneavoastra in Certificatele de Urbanism este o gaselnita locala , ce se poate combate prin lege.
        Ca sa fim concisi, si eu ca si antepostatorul meu , sunt pentru rezolvarea problemei garajelor , sprijin orice initiativa constructiva, nu haiduciile ieftine si c.a.pismele egalizatoare unde capra vecinului moare prima. Intii proiectam apoi construim , pe urma demolam. Asa creste o societate si nu pe dos . Intii demolam , apoi baietii smecheri construiesc mall-uri si blocuri cu zece etaje dupa care , tardiv ne gindim ca iar am fost prosti . Asta nu!! In rest solutiie sugerate de antepostatorul meu, sunt mai mult decit corecte.

    • Ok, nu exista decat un drum pentru demolare, si ala prin justitie. Putem accepta acest lucru ca doar suntem in Romania si stim ca multe din legi sunt strambe 😦
      Dar se pot stabili taxele si impozitele la nivel de Consiliu Local. Atunci acestea pot creste intr-atat de mult incat cei care au garaje sa-i roage pe cei din primarie sa vina sa le demoleze „constructia provizorie”. Si ma gandesc la sume cu multe zerouri si in RON. Iar daca proprietarii de garaje vor fi cu dare de mana atunci din ceea ce se strange sa se construiasca o zona pietonala aeriana ca sa nu mi se faca frica atunci cand vreau sa traversez pe undeva si eu sunt cu caruciorul cu un copil mic.
      Si alte tari au avut astfel de probleme dar cand amenzile si taxele au crescut intr-atat de mult incat sufocau pe cel care se credea deasupra tuturor, au preferat sa se civilizeze

    • Sunt jurist de meserie ,iar doua dintre regulamentele de functionare ale Consiliului Local sunt lucrate cu aportul meu de cel putin 80% . Legea 215 cu toate modificarile ei ca si legislatiile ce reglementeaza domeniul public si privat al municipiului i-mi sunt familiare. asa ca hai sa discutam pe lege :
      – Colegul anterior are dreptate notiunnea de “autorizatie provizorie ” nu exista nici in dreptul comun nici in legile speciale. toate autorizatiile sunt la fel. le dai sau nu.
      – Chiar si dupa aparitia unui nou PUG cetatenii nu pot fi evacuati ori demolati fara sa li se ofere o alternativa corecta, bizuindu-ma aici pe acelasi Drept Comun desi se poate invoca si Constitutia. Desprindeti-va de obiceiul de a plati procese pierdute si daune interese din bani publici.
      – Ce scrieti dumneavoastra in Certificatele de Urbanism este o gaselnita locala , ce se poate combate prin lege.
      Ca sa fim concisi, si eu ca si antepostatorul meu , sunt pentru rezolvarea problemei garajelor , sprijin orice initiativa constructiva, nu haiduciile ieftine si c.a.pismele egalizatoare unde capra vecinului moare prima. Intii proiectam apoi construim , pe urma demolam. Asa creste o societate si nu pe dos . Intii demolam , apoi baietii smecheri construiesc mall-uri si blocuri cu zece etaje dupa care , tardiv ne gindim ca iar am fost prosti . Asta nu!! In rest solutiie sugerate de antepostatorul meu, sunt mai mult decit corecte.

  9. De ce nu le explicati oamenilor care n-au garaje de unde veti acoperi gaura din bugetul local acestia nestiind probabil ca fiecare proprietar de garaj plateste o suma considerabila primariei anual. si ce veti face cu cei care au cumparat cu acordul primariei garaje cu aprox. zece mii de euro garajul . ,probabil ca veti pierde toate procesele si veti plati daune oamenilor tot din banii lor… dar stiti cum e.. sunt mai multi cei fara garaje si poate va vor vota nu? BINE ca ati rezolvat problema cainilor comunitari pt care ati pus taxe si altele …

    • Precum am mai declarat, in locul garajelor se pot face parcari sub/supraterane, bineinteles, pentru fiecare loc beneficiarul trebuind sa plateasca o taxa. Cei care au cumparat garajele au cumparat cu buna stiinta, citind contractul de inchiriere, respectiv articolul in care se specifica ca in caz de restructurare urbana trebuie eliberat terenul. Cat despre taxa de ecarisaj vreau sa va aduc la cunostinta ca toate propunerile pentru taxe le fac consilierii locali care fac parte din cadrul Comisiei de Buget Finante din cadrul Consiliului Local. Anul acesta, din colectarea taxei de ecarisaj se vor face 2 laboratoare pentru sterilizari si se ia in calcul extinderea padocului.

  10. de ce trebuie sa plateasca primaria? si de ce parteneriat public privat? ducem lipsa de o firma ca DALI din bucuresti?

    daca se decide ca garajele trebuie demolate, proprietarii care si le-au construit, sa si le demoleze. daca nu trec la actiune, sa fie amendati. dar vor trece, pentru ca vor vinde la fier vechi portile, si altele, si vor scoate poate mai mult de 1000$.

    in afara de asta, sunt si acele pseudogaraje, care ocupa cate 3 locuri de parcare normale, si care trebuie desfiintate urgent.

    daca tot ne-ati cerut parere…

  11. Proprietarii garajelor legal construite au platit toate taxele de autorizare la vremea respectiva si ulterior impozit sau chirie anuala, iar autorizatia de construire a fost eliberata in baza proiectului tehnic ce indica toate detaliile cu privire la constructie (groapa, dimensiuni, materiale folosite etc.). Ce vina au oamenii care la vremea respectiva au investit intr-un proiect al momentului? De ce primaria galati nu a facut atunci parcari? Nu se putea anticipa aglomerarea ubana auto, intr-o administratie pro-cetatean cu numeroase oportunitati economice? Comparatia cu Italia sau eu stiu ce alta tara nu poate fi luata in considerare, pt ca nici blocurile in care locuim nu se pot compara cu cele de acolo (aspect, confort, cheltuieli etc), dar primaria nu pare preocupata in acest sens. Ar trebui daramate si blocurile care sunt altfel de cat cele de afara? Nu am auzit reactii din partea edililor cu privire la viata grea si conditiile insalubre cu care se confrunta locuitorii ghetourilor din micro 19, 40. Nu a spus nimeni ca si acele blocuri tot ale Galatiului ar trebui imbunatatite, reabilitate, consolidate si bransate la utilitati. Stiati ca sunt numerosi locuitori ai urbei care beneficiaza si la ora actuala de grup sanitar comun? Ma deranjeaza mult mai mult vizual anveloparile partial facute in toate culorile curcubeului si inlocuirea tamplariei exterioare in modele si culori ce nu au nicio legatura cu proiectul tehnic initial. Apropo, toate aceste lucrari de „infrumusetare si sporire a confortului termic” ar fi trebuit autorizate de primarie, in baza unei documentatii si a unor taxe de autorizare platite, si ma intreb cati dintre cei care au modificat fatadele cladirilor au autorizatie de construire? Se pot aduce bani la bugetul local si prin constrangerea galatenilor in vederea intrarii in legalitate pt lucrarile realizate fara AC. Si in acest caz Legea trebuie respectata, nu numai in trafic.
    Problemele sunt multiple Domnule Viceprimar Ciumacenco, as propune sa fim obiectivi si sa speram ca odata cu eradicarea problemei canilor maidanezi se va stopa si asmutirea cetatenilor naivi si invidiosi intr-o directie sau alta. Consider ca pozitia dvs ar fi fost cu totul alta daca erati proprietar de garaj.

  12. Domnule viceprimar, ar trebui folosite la munca toate persoanele ce solicita ajutor social, scutiti doar batranii sau persoanele cu afectiuni medicale dovedite!; Va recomandam si detinutii din penitenciarul Galati care au forta de munca si in felul acesta s-ar putea face destule cu mai putini bani. Daca tot sunt tinuti in spate din bani de la buget si au norma de hrana mai mare decat un copil, sa munceasca caci altfel cand vor iesi afara for face alte ,,fapte” pentru ca la unii le este mai bine decat acasa .

  13. Domnule viceprimar, nu va suspectez de lipsa de bunavointa, ci doar de lipsa putinta. ce vreau sa spun? pai…in 4 ani de mandat…cu toate prerogativele la indemana (ca Nicolaie trebuia sa deminsioneze de mult, ca n-a mai trecut pe la servici de ani), trebuia sa faceti ffff multe. Vad ca idei aveti. Atunci….de ce nu faceti nimic? SI…..cand spun nimic, NIMIC este. Sunt ffff multe lucruri care se putea face pentru acest oras, cu bani de la buget sau nu. Vad ca aveti unele idei, atunci…de ce nu le-ati putut pune in practica in 4 ani???????????? Pai….e chiar jenant sa termini un mandat, in care sa n-ai nici o realizare si sa vii sa ceri aprobarea cetatenilor pentru inca unul. Suntem apropiati ca varsta, poate dumneavoastra putin mai tanar, insa as vrea sa va intreb ceva: cand vine un prieten de-al dumneavoastra in oras, pe unde il plimbati? SPuneti-mi si mie un singur loc unde as putea duce pe cineva? Ca eu m-am tot gandit si nu am aflat raspunsul. Nu va este jena de acest lucru?
    Cum ma veti convinge ca, in cazul in care veti fi din nou ales, domnii din primarie (de exemplu acest domn Popa, city manager si toti acolitii de teapa dansului) nu va vor mai pune bete in roate sa va derulati proiectele?
    Domnule primar…sunt atat de multe proiecte care s-ar putea face cu bani putini? Insa…cum sa faci ceva frumos si de durata…cand tot ce se face in acest oras e facut de o singura firma: VEGA, recunoscuta pentru lucrarile de proasta calitate. A se vedea absolut toate lucrarile facute de Vega, ce au trebuit refacute dupa cateva luni sau maxim 1 an? Oare banii pentru lucrarile de refacere, n-ar ajuta la realizarea altor proiecte?
    Suntem cetatenii unui oras dunarean. Este cea mai mare bogatie a noastra, din toate punctele de vedere: turistic, economic, istoric, cultural, etc. Avem cea mai urata faleza dintre toate cele existente. Totul este lasat in paragina. Cum este posibil asa ceva? S-a facut un port de miniambarcatiuni. Nu, nu este facut de primarie, ci de Nuti Udrea. Primaria n-a avut nici macar bunavointa sa il intretina. Dar bani incaseaza. Vara se strica din cauza buturugilor stranse la stalpi, iar iarna din cauza ghetii. Este de datoria Primariei sa aibe grija de acest ëdificiu”. SI…de ce ma leg de el? Pentru ca…sunt sigur ca stiti foarte bine de existenta lui, avand in vedere ca….exact in acel loc…exista un punct de inchiriere biciclete pe care scrie clar: SC GOSPODARIRE URBANA SRL, Dr Ciumacenco Nicusor. Nu am nimic cu gradul dumneavoastra profesional si va respect pentru asta, cum respect toti medicii, insa ce legatura are asta cu societatea privata care apartine primariei? Primarul este o persoana care administreaza primaria, nu o are in proprietate.
    Si, daca tot am atins o chestiune politica, permiteti-mi sa va mai spun ceva: acum cativa ani, cand la Bucuresti era Basescu era primar, a dat un ordin prin care toate chioscurile trebuiau sa dispara. A fost mult tambalau, multi oameni nemultumiti, ca nu mai au ce manca…etc. Ce s-a intamplat? A fost o mana de oameni nemultumiti, dar, in final, toti bucurestenii au fost multumiti, pentru ca, cel putin centrul Bucurestiului arata intr-un anumit fel acum. Ceea ce nu se poate spune despre Galati, in nici un caz. Insa asta inseamna sa ai putere si altii sa nu iti impuna ce sa faci. E inadmisibil sa nu ai nici macar un parc la standarde civilizate, sa nu ai o strada cu care sa te mandresti, sa nu ai un CINEMA sau macar un mall.

    • Buna ziua. In primul rand e total gresita ideea care se incearca sa se induca: ca eu as fi tinut carmele primariei si nu Primarul (in afara de concediul medical de 3 luni, a fost in fiecare zi la munca). Eu sunt viceprimar si tot ce am putut face in limitele atributiilor am facut. Daca vreti un termen corect de comparatie il aveti pe colegul meu viceprimar, Mircea Razvan Cristea. Cat despre cinema, mall-uri am tot declarat ca sunt semnate 4 autorizatii pentru astfel de investitii, dintre care Euromall care a inceput lucrarile de 5 ani. E absurd sa credeti ca de vina e primaria ca nu au inceput constructiile. Depinde de investitori cand incep lucrarile. Portul de ambarcatiuni este facut cu bani de la Ministerul Dezvoltarii dar acei bani nu ar fi fost acordati daca primaria nu ar fi solicitat finantare pentru acea investitie. Pe acele biciclete scrie Dr. Ciumacenco Nicusor deoarece eu am donat bani de la cabinetul meu pentru a se cumpara acele biciclete, iar ele trebuiau sa fie administrate de cineva. Am si declarat la momentul respectiv ca oricine e liber sa faca acelasi lucru fara niciun impediment.

      • Buna ziua, multumesc pentru raspuns. Insa nu sunt si multumit. Si am sa va raspund si eu punctual: referitor la vicele Cristea. Nu, nu am spus ca dansul ar fi facut ceva pentru Galati. Sincer, cred ca dumneavoastra ati facut mult mai mult. (Chiar daca acest mult mai mult inseamna pentru acest oras, foarte foarte putin). Referitor la investitia Euromall, etc. SUnt de acord ca nu primaria este de vina ca Euromall a ramas fara finantare. Insa, sunt sigur (si stiu destul de bine ce se intampla in administratiile americane) ca primaria are parghiile sa forteze pe cineva sa finalizeze o constructie sau sa o demoleze. Asta e un punct de vedere. Un al doilea punct de vedere este faptul ca este la fel de jenant ca dupa ani de zile (4-8-12-20), administratia unui oras sa nu gaseasca solutiile de a aduce (de a impune prin contracte ferme) realizarea unor obiective. SI aici nu ma refer numai la cinema-uri, mall-uri, etc. Ma refer ca Primaria nu a reusit in 20 de ani sa gaseasca un constructor valid sa termine centrul de afaceri. Este inadmisibil. Le spun tuturor problema primarului Nicolaie ( este omul care niciodata nu o sa-ti spuna cat de greu i-a fost sa faca ceva pentru acest oras, dar totusi…a realizat, ci doar de ce nu a facut nimic). Nu asta ne trebuie. AM sa va mai dau un exemplu. L-am auzit pe dansul intr-o emisiune televizata, in preajma alegerilor din 2008. Se lauda cu programul de schimbare a canalizarilor. Se facusera atunci, in 8 ani, aproape 100km de trasee de canalizare. Pai…Galatiul are 600. Un calcul simplu matematic imi spune ca daca 100km s-au facut in 8 ani, restul de 500 se fac in urmatorii 40. Pai…vom avea 80 de ani atunci. Nu avem dreptul sa vedem si noi un parc, un mall, o strada cu flori? Si…tot la capitolul programul ispa de canalizare….am vorbit cu unul dintre acei muncitori. Mi-au spus ca proiectul e total anapoda. In sensul ca e subdimensionat, si…in loc sa se faca prin cadere, se face prin pompe, de asemenea subdimensionate. Ce face, domnule primar? Daca peste 5 ani ne dam seama ca totul trebuie refacut???????????
        Si…tot punctual: nu mi-ati raspuns la intrebarea: daca va vine un prieten, unde il duceti sa-l plimbati? Caci, va spun eu: am fost cu cei mici duminica pe faleza, dinspre bac.Fara exagerare, nu era nici macar un bec aprins. Singurele becuri erau de la restaurantul Pescarus. Oare…chiar nimeni din primarie nu vde aceste lucruri? Oare nimeni din Primarie nu vede ca nu te poti plimba cu copiii nici in Gradina publica, ? In fata hotelului Dunarea iti rupi gatul. In pasaj ti-e frica sa intri? SI astea toate sunt zone super centrale?
        Cat despre faptul ca eu am donat banii de biciclete si de asta imi apare numele pe acea placuta, si cineva trebuia sa o administreze…..cred ca e campanie electorala de joasa speta. Oare, acelasi rationament se aplica si in cazul acelei manifestari muzicale(caci nu-i stiu denumirea) care se desfasoara in foisorul de pe faleza inferioara, unde am vazut aceleasi insemne: SC Gospodarire Urbana SRL, Dr Ciumacenco? Domnule doctor, sunt sigur ca stiti cum se face „reclama”: prin ceea ce realizati. Ca si medic, pacienti aveti nu datorita reclamei luminoase, ci in functie de multumirea pacientilor. Cred ca acelasi lucru se aplica si ca primar. SUnt multe idei, si critici constructive care se pot aduce…insa….daca nu sunt luate in considerare sau nu aveti capacitatea sa le implementati….
        P.S.: probabil ca vazand ca sunt cat de cat informat, va puneti intrebarea daca nu cumva sunt si implicat politic. Nu domnule doctor, nu sunt. SUnt doar un tanar al acestui oras care are un job destul de bun si mi-as dori, sa ma bucur de viata aici, in oras, nu la Bucuresti, Brasov, etc.
        Va mutlumesc. Astept un raspuns sincer

  14. Daca nu ma insel in Bucuresti propietarii de garaje au fost somati sa le demoleze iar in caz ca nu au facut-o in perioada de gratie, li s-a facturat operatiunea de demolare. Nu inteleg de ce in Galati trebuie sa plateasca primaria pentru demolarea garajelor si a chioscurilor?

  15. Domnule viceprimar, exista vreo speranta ca in viitorul apropiat sa se deschida si in Galati un cinematograf multiplex? M-am saturat sa fac naveta in fiecare weekend la Braila. Suntem singurul oras mare fara mall si fara un cinematograf civilizat. Multumesc si astept raspunsul dv.

    • Buna ziua. Euromall a inceput constructiile de 5 ani si au stagnat pentru ca au ramas fara finantare. Au mai fost semnate 3 autorizatii pentru mall-uri iar acum depinde de investitori cand vor incepe lucrarile. Cu totii asteptam ca acest lucru sa se intample cat mai repede.

Lasă un răspuns

