Unde sunt urmaşii lui Traian, când ai nevoie de ei?

Am ajuns acasă la 4 dimineaţa, după ce am stat toată noaptea alături de echipele de deszăpezire. Nu aş fi plecat, dar am multă treabă şi azi în primărie şi pe teren, aşa că am mers să mai prind, pe fugă, vreo trei ore de somn. Mi se pare normal să stai alături de oameni în situaţii de criză nu doar pentru a lua decizii, cât mai ales pentru a vedea că eşti acolo, cot la cot cu ei.

În urmă cu câteva zile, la ştirile Pro TV, am văzut un material: „Cum se face deszăpezirea la Roma”:

    „Capitala italiană a îmbrăcat o haină albă de zăpadă. Toate atracţiile sale turistice, de la Bazilica Sfântul Petru, la Panteon, Colosseum sau Fontana di Trevi, par desprinse acum din cărţile poştale germane sau elveţiene.
Luaţi prin surprindere de ninsoarea abundentă, edilii Romei au distribuit peste 2.000 de lopeţi, rugându-i pe turişti şi localnici să ajute echipele primăriei.”

În Occident, spre care ne uităm, voluntariatul contribuie la rezolvarea situaţiilor de criză. Lopeţi se găsesc şi la noi. Se oferă cineva?

7 gânduri despre „Unde sunt urmaşii lui Traian, când ai nevoie de ei?

  1. Bun, eu ca turist sa ma duc sa dau zapada prin cine stie ce colt al Romei ? :))) Aia sunt idioti. Dau zapada la mine in oras, cum am facut la bloc si pe langa…. dar la altu? :))) felicitari pentru implicare. In Galati nu sunt probleme.

  2. Sunt foarte incantat de cum se face deszapezirea in Galati. Nu vorbesc doar despre iarna aceasta, ci despre ultimii 6 ani de cand sunt sofer prin Galati. Daca in anii trecuti se face doar deszapezirea pe strazile principale, acum s-a intrat cu utilajele prin cartiere. Fata de alte orase unde totul e paralizat, la noi dupa ce a nins 36 de ore neintrerupt astazi dimineata am plecat fara probleme cu masina la serviciu. Felicitari! Eu chiar ma laud cunostintelor din alte orase ca la noi chiar nu sunt probleme.

  3. Toti cetatinii ar trebui sa contribuie la dezapezit strazile(macar cele laterale),si m-i se pare o mare prostie legea care spune ca firmele trebuie sa dezapezeaca in fata blocului,in timp ce locatarii se amuza pe la geamuri.
    La noi totul este anapoda ca un sat fara caini,iar legile nu sunt respectate decat de prosti…am multe informatii pentru dumneavoastra,daca vreti sa luati la cunostinta si sa le analizati…numarul meu de telefon e 0740080004,iar adresa e ionelia.livia@yahoo.com.
    Cu respect,
    Ionelia Livia Bunduc

    • Dv cate strazi a-ti dezapezit? E usor sa afirmi ca toti cetatenii ar trebui sa iasa la dezapezit cand Romania ete populata doar de batrani,bolnavi,handicapati,copii si alte persoane care (inca) nu s-au carat prin Italia!

      • Am dezapezit in fata blocului meu si in fata blocului unde imi desfasor afacerea,in timp ce locatarii blocului stateau in case si priveau pe la geamuri….dar erau tineri si in puteri,nicidecum neajutorati….stiti daca am am fi un popor harnic,dornic de a evolua,condusi de oameni capabili,oameni care vor binele poporului si nu numai interesul personal am mai putea rezolva ceva cu tara si locuitorii ei…NU la munca multa si bani putini,ci munca eficienta si bine platita asta daca ar fi aici nu ar mai pleca populatia in strainatate

  4. Voluntari s-ar fi gasit si la noi d-le viceprimar daca timp de 20 de ani politicienii care au condus aceasta tara nu ar fi fugarit din Romania 4 milioane de tineri! Ce am fost si ce am ajuns! Ne-a lasat nea Nicu 23 mil si mai suntem 19 ! INCREDIBIL!!!!! Marea majoritate a celor ramasi sunt fie sub 20 ani fie peste 40 ani! O tara fara tineri este o tara fara viitor! In felul acesta in max 30 ani disparem ca natiune!

  5. Initiativa italiana e amuzanta si sa fiu sincera m-as fi prins in joc daca eram la Roma. Trebuie macar sa-i felicitam pentru ca au fost inventivi. Revenind la urbea noastra si la simtul civic al unora dintre noi merita sa va povestesc ceea ce am patit eu zilele astea cand a trebuit sa dezapezesc trei locuri de parcare si zona adiacenta lor pe motiv de „lopata”. Nu incercati sa anticipati finalul, aveti putina rabdare. Dupa prima ninsoare semnificativa m-am apucat cu ce aveam in dotare sa prestez ceea ce face omul sanatos sa dezapezeasca masina si o bucata din aleea dintre blocuri, bucurie mare aveam loc curat. Seara supriza, locul ocupat. Bombanind si lasand mesajul scris cu manusa pe luneta prestez si al doilea de parcare plus alta bucata alee. Bucurie, aveam unde sa parchez. Aseara alta supriza, locul asta ocupat, doamna cu pricina ce parcase pe locurile mele gata curatate imi da lovitura de gratie: Nici macar lopata n-ai ca sa faci dovada ca tu ai dezapezit! Lasa ca mi-a spus mie vecinul! … Ramanand cu gura cascata si buza umflata parchez aiurea pe aleea de scarii vecine. Dimineata aceasta iar si din nou am inceput sa prestez … cu ce credeti oare? Lopata cu pricina este de fapt un mare PLATOU de prajituri (din plastic).

Lasă un răspuns

