Exerciţiu de disperare

O cheamă Adriana Ciobanu şi este una din cei 600 de oameni care au stat peste 40 de ore, în camp, în tren, în zona Făureiului. Nici nu vreau să îmi imaginez cum au trăit cele două zile, cu adevărat de groază, cele 600 de suflete.

Astăzi, în jurul prânzului, Adriana mi-a scris pe Facebook, dintre nămeţi: „Domnule Ciumacenco Nicuşor sunt una dintre persoanele blocate în tren la Făurei. Chiar nu se poate face nimic pentru noi??? Stăm de 40 de ore în acest tren şi nimănui nu-i pasă”.

Mişcat de disperarea ei, de drama lor, am pus mâna pe telefon şi am început să sun, să mă interesez care e situaţia. Pregătisem chiar autobuze şi microbuze cu care să-i aduc în Galaţi, dacă se debloca şoseaua înaintea căii ferate. Din fericire, au ajuns spre seară acasă. Cu bine. Din păcate, nu vor uita prea curând acest exerciţiu de disperare.

3 gânduri despre „Exerciţiu de disperare

  1. probabil autorităţile au fost surprinse de zăpadă la începutul lunii februarie… Cât de atipic să ningă în această luna… Tz tz tz. Mi se face rău când văd incompetenţa de la vârful societăţii. Fraţilor, exploram spaţiul şi totuşi nu suntem capabili să recuperăm nişte oameni blocaţi la o sută şi ceva de km? chiar avem nevoie de un atac nuclear pentru a mobiliza forţele armate aşa cum se cuvine? pentru orice problema există minim două soluţii şi spun atât: persoanele cu o inteligentă medie găsesc mai mult de două soluţii. Domnule Ciumacenco, mai mult curaj în a da cu incompetenţi de pământ! Eu vă susţin.

  2. Iernile ne dau aceleasi batai de cap de 20 de ani.In fiecare an viscolul troieneste zapada cu precizie ,in acelesi locuri,atat timp cat nu este modificata artificial geometria terenului.Para-zapezii au fost inventati tocmai pentru a dirija troienirea departe de obiectiv.E nevoie de legi aspre impotriva furturilor si distrugerilor de astfel de materiale si de pregatiri serioase de iarna grea ,fie si pentru o zi de conditii meteo extreme.Interventiile pe teren ,dezapezirile ,aplicarea materialului degivrant ,se fac prompt ,coordonat stiintific in urma experientei acumulate in ani,cu obiectivul clar de a invinge in lupta vremea.Chiar si o singura viata pusa in pericol e mult prea mult pentru a fi stangaci,nepregatit ,neinspirat.Orele de intarziere ale camioanelor oprite inseamna taxe si impozite mai putine,inseamna chiar costuri de dezapezire.Aseara am fost La bucuresti ,prin Slobozia ,Urziceni si am facut 8 ore de la Slobozia la Urziceni,un drum de 62 km ,cu doua pluguri in fata ,aduse de la Constanta,de echipa de fotbal care juca astazi la Bucuresti.Concluzia mea este ca prea usor cedam infranti in fata unor cauze normale ,ca prea putin ne pasa de oameni,de viata lor sau chiar de fricile lor,ca tratam problemele superficial ,ca ne scuzam penibil de fiecare data sustinand ca am facut tot ce e omeneste posibil,cand de fapt nu am depasit momentul de semi-bascalie.Dintre miile de oameni incolonati ,doar un senator a fost ridicat cu un elicopter si dus la Bucuresti .Ne uitam inghetati din coloana prinsa intre nameti la investitia noastra din aer.Actiunea asta mi-a ucis speranta ca o sa ne facem bine vreodata.

  3. Draga Adriana, de ce naiba ai plecat la Bucuresti.Nu ai vazut ce vreme este afara?
    In spania unde sunt cu lotul este foarte cald. Si daca vrei sa pleci de casa nu ma intereseaza pe mine, ca eu nu salvez decat pe cei legitimati la hOtelul. Asa ca hai pa!

Lasă un răspuns

